Co nakręca giełdę przejazdów multimodalnych?

Z kilku bodźców ożywienia przewozów multimodalnych w Polsce, na czoło nie wysuwa się ani wyższa skuteczność nad przewozami drogowymi , ani lepsze korzyści dla kontrahentów, bo nie w każdych warunkach się to uzyskuje. Jest nacisk na „bycie zielonym”, jaką same promują i jakiej ulegają ogólnoświatowe koncerny, zlecające przewozy towarów przewozem wskazywanym za w wyższym stopniu ekologiczny .

Transport multimodalny – co podkręca ten rynek?

Mając na uwadze marną infrastrukturę kolejową, niedorozwój mnogości kontenerowych terminali lądowych, dodatkowo dominację na rynku frachtowym spółek z grupy PKP, wykorzystujących z bezzasadnych rynkowo priorytetów u znajdującego się w tej grupie zarządcy infrastruktury, giełda przewozów intermodalnych w Polsce nie jest napędzany rzeczywistymi wymogami rynku, w tym szukaniem rozwiązań z większym natężeniem efektywnych. przewóz multimodalny W wyjątkowo kłopotliwym położeniu są spedytorzy,zdarzało się nam stracić zleceniodawcy z owego powodu, że przewoźnik kolejowy nie był w stanie dowieźć w wyznaczonych dniach ładunków do importera finalnego lub jego usługa była kiepskiej jakości. Przykładem tego zeszłego jest brak funkcjonalnego systemu śledzenia kontenerów. W efekcie zdarzają się sytuacje, w których klient przewoźnika kolejowego w Polsce nie zawsze zna, czy ładunek przybył do składu pociągu z kontenerami i gdzie on aktualnie się znajduje. Z kolei spedytor używający w Polsce z transportów intermodalnych nie może dać klientowi zabezpieczenia, że towar dotrze na czas. Spora grupa spedytorów powstrzymuje zatem stosowanie z omawianej usługi w wypadku ładunków ciężkich oraz w dowozach z hubów krajów Beneluksu, skąd to transport drogowy kontenerów jest zdecydowanie droższy.Duzi klienci, zlecający znaczne potoki towarów do transportu, i duzi operatorzy logistyczni, proponujący kompleksową obsługę łańcucha dostaw, gdzie przedłużeniem dla usługi frachtu morskiego jest transport kontenera z portu transportem intermodalnym , dysponujący sposobność zagospodarowania „proimportowych” kontenerów w eksporcie z Polski, potrafi skorzystać ofertę intermodalną w efektywny metodę czyniąc ją bardziej zasadną kosztowo od drogowej. Rynek przewozów multimodalnych w Polsce zdecydowanie się poprawił w ciągu zeszłej dekady, dodatkowo pod względem jakości usługodawców. Nadal jednak stoi przed wspomnianymi barierami. Mogą one hamować rozwój przewozów intermodalnych, szczególnie z powodu okazujących się kolejnych wąskich gardeł na infrastrukturze kolejowej, wraz z rosnącymi potokami kontenerów wywoływanymi przez zachodnioeuropejskie huby oraz dynamicznie rozkręcające się porty Trójmiasta.