Kontenerowiec triple

Kontenerowiec triple – w teraźniejszych czasach przewoźnicy kontenerowi w szybkim tempie pragną podnieść ilość frachtową, a przeto idą na wojnę pomiędzy sobą.

Kontenerowiec triple – największy kontenerowiec globu (19,000 TEU) budowany na zamówienie China Shipping Container Lines (CSCL), oddany bedzie w ręce nowych właścicieli już w następnym miesiącu.

Olbrzym usunie w cień dotychczasowych czempionów: Maersk Mc-Kinney Moller, Majestic Maersk, Mary Maersk i Marie Maersk(18, 270 TEU).

ile płynie kontener

Chińska firma nie zaprzestanie jednak na jedynym okazie nowego kolosa. Jednocześnie z nim w Hyundai Heavy Industries realizowane są następne 4 kontenerowce o takowych samych parametrach. Ich długość to 400m, wielkość 30,5m, a szerokość 58,6m.

W pierwszej chwili jednostki miały być trochę mniejsze (18,400 TEU), jednakże CSL biorąc pod uwagę przewóz dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o zwiększenie rozmiaru do 19,000 TEU.

Kontenerowce te będą poruszane elektronicznie sterowanym motorem o mocy 77, 200 koni mechanicznych oraz dwoma systemami uzdatniania wody EcoBallast. Wyjątkowa budowa głównego silnika pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa, obniżyć głośność, drgania oraz emisję dwutlenku węgla.

System EcoBallast, wykorzystujący promienie ultrafioletowe, zezwoli wszak ograniczać ponad 3,000 m3 wody morskiej , oczyszczając i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Przekazanie pozostałych 4 statków przewiduje się na lata 2015-2016.